top of page

FOREDRAG med Christoffer Emil Bruun (OBS: i Sankt Pauls Kirke) "En dans på æggeskaller"

Man kan ikke længere tilmelde sig
Se andre begivenheder

24. feb. 2022, 18.00 – 20.00

Sankt Pauls Kirke

...

Et foredrag, der som så mange andre blev udskudt. Et samarbejde mellem Sankt Pauls Kirke og Marmorkirken om to foredrag i anledning af 75-året for befrielsen blev gennemført med et halvt års forsinkelse for det ene foredrags vedkommende (efteråret 2020 med Asger Baunsbak-Jensen) og nu med knap to års forsinkelse for det andet foredrag: ”En dans på æggeskaller.”Foredrag ved Christoffer Emil Bruun, historiker og radiovært.

Det ideologiske rationale og demokratiske mandat bag samarbejdspolitikken var solidt. Men det er ikke nemt at styre efter sit moralske kompas, når en overmagt truer. Foredraget tager udgangspunkt i 1930'ernes balancegang og tegner portrætter af centrale skikkelser inden for politik og kultur. Herefter spørges der: Hvad skete der så med de forskellige skæbner efter krigen?